HomeHome
Veelgestelde vragen
Oranjezon gras water natuur 2

Veelgestelde vragen

Vragen en antwoorden - toeristen

Wat is er met de VVV Zeeland website gebeurd?

Stichting VVV Zeeland is per 1 januari 2021 opgeheven. Een deel van de marketingactiviteiten is ondergebracht bij Provincie Zeeland. Zo is de website vvvzeeland.nl opgegaan in Zeeland.com/visit. Hier vind je nog steeds volop inspiratie voor een bezoek aan Zeeland. Een aantal functionaliteiten is vervallen of anders vormgegeven.

Hoe kan ik een accommodatie boeken of een reserveringsaanvraag doen?

Per november 2024 is er als pilot een accommodatiemodule ‘Zoek & Boek’ geïntegreerd op Zeeland.com. Dankzij deze module is het mogelijk om, via de pagina op Zeeland.com, direct een accommodatie te boeken bij een ondernemer. Meer informatie vind je op onze pagina 'Veelgestelde vragen Zoek en Boek'. 

Waar vind ik toeristische inspiratiepunten? Waar kan ik lokaal terecht voor toeristische informatie / vragen?

In diverse Zeeuwse gemeenten zijn fysieke toeristische informatiepunten. Een actueel overzicht inclusief contactgegevens vind je op zeeland.com/toeristische-informatiepunten. Online vind je inspiratie en informatie op Zeeland.com/visit.

Waar is de Zeeland App gebleven?

De Zeeland App is niet meer beschikbaar. Voor inspiratie over Zeeland kun je terecht op Zeeland.com/visit.  

Waar kan ik terecht voor het kopen van routekaarten voor wandelen of fietsen?

Hiervoor kun je terecht bij lokale toeristische informatiepuntenfietscafé’s, boekwinkels, ANWB- of reisorganisaties en diverse online aanbieders.

Waar kan ik terecht voor het huren van een strandcabine?

Online vind je diverse (lokale) aanbieders van strandcabines verspreid over heel Zeeland. Je kunt rechtstreeks met hen contact opnemen voor aanvragen of boekingen.

Ik ben geïnteresseerd in brochures, gidsen en foldermateriaal over Zeeland. Kunnen jullie dit toesturen?

Zeeland Visit geeft geen fysieke materialen uit. We inspireren je graag online via Zeeland.com/visit. Informeer bij de lokale toeristische informatiepunten naar eventuele mogelijkheden voor fysiek materiaal.

Waar vind ik informatie over parkeren in Zeeland?

Voor informatie over parkeren in Zeeland kun je het beste kijken op de website van de betreffende gemeente.

Ik ben iets verloren in Zeeland, wat nu?

Je kan verloren en gevonden voorwerpen melden bij de gemeente. Verder raden we je aan om te kijken op verlorenofgevonden.nl of ilost.nl.

Vragen en antwoorden - ondernemers en evenementenorganisatoren

Hoe kan ik een evenement, locatie of activiteit aanmelden voor op de website?

Controleer of u voldoet aan de plaatsingsvoorwaarden. Mail naar webcare@zeeland.nl met als onderwerp ‘evenement/locatie/activiteit aanmaken’. U ontvangt dan inloggegevens (check ook uw spam), waarna u na eenmalige toestemming, in een paar stappen uw evenement/locatie/activiteit kunt aanmelden en bijwerken indien nodig.

Ik wil mijn vermelding aanpassen. Hoe gaat dat nu? Het lukt niet meer in de oude omgeving.

De voormalige VVV Zeeland website en achterliggende database omgeving is met het opheffen van VVV Zeeland per 1 januari 2021 niet meer toegankelijk. Provincie Zeeland heeft beiden overgenomen en vernieuwd. Uw vermelding, die nu helemaal gratis is, is nu op Zeeland.com/visit te vinden. Deze kunt u zelf eenvoudig aanpassen, zo vaak u wilt. Mail naar webcare@zeeland.nl met als onderwerp ‘vermelding bijwerken’. U ontvangt dan inloggegevens (check ook uw spam), waarna u na eenmalige toestemming, in een paar stappen uw vermelding kunt bijwerken.

Mijn vermelding is zichtbaar op de verkeerde pagina. Hoe kan ik dat aanpassen?

Dit kunt u zelf eenvoudig aanpassen in de beheeromgeving. Hier kunt u namelijk zelf aangeven in welke categorieën uw bedrijf valt. (Zie vraag/antwoord ‘vermelding aanpassen’).

Hoe kan ik met mijn vermelding ook op de Duitse en Engelse taalversie komen te staan?

Dit kunt u zelf eenvoudig aanpassen in de beheeromgeving. Hier kunt u uw informatie en contactgegevens in het Duits en Engels invoeren. (Zie vraag/antwoord ‘vermelding aanpassen’).

Ik wil mijn vermelding verwijderen / mijn abonnement opzeggen.

Op Zeeland.com/visit is een vermelding geheel gratis. U profiteert zonder enige kosten van extra zichtbaarheid op deze door miljoenen mensen bezochte website. Wilt u uw vermelding laten verwijderen, mail dan naar webcare@zeeland.nl met als onderwerp ‘vermelding verwijderen’. Als u uw vermelding wilt aanpassen is dat eenvoudig zelf te doen. (Zie vraag/antwoord ‘vermelding aanpassen’).

Hoe kan ik als ondernemer verblijfsrecreatie mijn accommodatie(s) op Zeeland.com zetten?

Indien je jouw accommodatie(s) op Zeeland.com wilt zetten, kun je je via het Zeeuwse boekingsplatform Allyourz aanmelden als partner. Zij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op. Lees meer hierover in de FAQ Zoek en boek voor ondernemers.